Derékfájás

Nehezedre esik az ülés, a derékfájás miatt?

Sőt már szinte mindenféle mozgás, kisebb, vagy nagyobb fájdalommal jár a vissza-visszatérő derékfájás miatt?

Lehet, hogy konkrétan tudod, hogy mi miatt fáj a derekad. Azt mondod, hogy megemeltem, vagy megrántottam magam. Azonban, annak, hogy hirtelen erőkifejtéseknél ilyen derékfájdalom ér el, annak megvannak az előzményei. A derékfájás, minden esetben a helytelen ülésre, a rosszul megválasztott székekre vezethető vissza.

Egy székben, ami rossz testtartásokat rögzít benned elgyengülnek a gerinc megtartásában és stabilan tartásában fontos szerepet betöltő, mély hátizmok. Így amikor emelsz valamit, akkor a hátizmod gyengesége miatt megerőlteted a derekad, így ott keletkezik a fájdalom, a becsípődés. Sőt a nem megfelelő székben ülve a csípőhajlító izmok is megrövidülnek. még inkább megágyazva a terepet a derékfájásnak.

Ülj megfelelően, és elkerül a derékfájás

Amennyiben megfelelően, aktívan ülnél, úgy nagyobb valószínűséggel elkerülnéd a derékfájást. A megfelelő ülés, ugyanolyan egészségmegőrző prevenció az életedben, mint a vitaminszedés. Azonban míg a vitaminokat rendszeresen újra kell vásárolnod, addig egy megfelelően kiválasztott az aktív ülést elősegítő szék választásával, ezt egyszeri költségen letudhatod. Sőt, ha már most is gyakran küzdesz derékfájással és elkezdesz megfelelő módon ülni, akkor ez a fájdalom enyhülni fog.

Az egyszerű derékfájdalom ugyanis a legtöbbször otthoni kezeléssel is javul. A legtöbb esetben elég, ha megfelelő ideig pihentetjük a meglazult és megrándult izmokat. Egyéb esetben, ha pihentetésre sem múlik a derékfájás, akkor érdemes orvoshoz fordulni, aki megfelelő kenőcsöt ad rá. Egy ilyen kezelés után azonban, semmikép se térjünk vissza a régi megszokott székünkhöz és ülési pozícióinkhoz, mert akkor ezek a problémák egyre többször és egyre intenzívebben jelentkezhetnek.

A derékfájás egyre jellemzőbb tünet

Mára már öt felnőttből négynél legalább egyszer kialakult jelentős derékfájdalom az élete során. A derékfájdalom nagymértékben befolyásolhatja a mindennapi életvitelt. Sőt ma Magyarországon az egyik leggyakoribb oka az orvos felkeresésének, a táppénzeknek is. A derékfájdalom legtöbb formája azonban helyes testtartással és mozgáskultúrával megelőzhető. A derékfájás kialakult panaszai mérsékelhetők és elősegíthető a gyógyulás is, a helyes üléssel.

A derékfájdalom leggyakoribb okai a túlnyújtott hátizmok és gerincízületi szalagok, s ezzel párhuzamosan a túlságosan összenyomott porckorongok és a túl kemény gerinckörnyéki izmok.

Bármennyire hihetetlennek tűnik is, de a derékfájdalmak leggyakoribb okozó között szerepel ma már a stressz is. A felhalmozódó stressz is izommerevedéshez vezet. Ebben az állapotban majd egy váratlan esemény, akár csak egy rossz lépés, még emelnünk sem kell semmit, kiváltja a derékfájdalmat. Az ízületi porckopás is a derékfájdalom leggyakoribb okai közé tartozik.

A derékfájdalom jellegzetessége, hogy pihenésre csökken. Legintenzívebben a hosszú ideig történő fekvés után, így reggeli az ébredés után jelentkezik és akár 10-15 percig is eltart.

Előzd meg a derékfájást és az izmok elnyúlását, megmerevedését! Ehhez a legjobb prevenció, a helyes ülés, amit legoptimálisabban egy aktív székben érhetsz el.

Kulcsszavak , , , , , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..